آخرین مطالب

معرفی بهترین دمنوش ها برای فصل زمستان و سرما

 

معرفی بهترین دمنوش ها برای فصل زمستان و سرما

دمنوش برای فصل زمستان باید دارای طبعی گرم باشد تا ضمن تقویت بدن در برابر بیماری ها موجب گرم نگه داشتن بدنتان نیز بشود. در فصول سرما معمولا تمایل ما به نوشیدن آب کم می شود و این کم آبی بدن را دچار آسیب هایی همچون، مشکلات کلیوی، خشک شدن پوست، قرار گرفتن در معرض بیماری ها و … می کند. برای کمک به رفع این مشکل دمنوش ها جایگزین مناسبی برای کم آبی بدن می باشند.

انواع دمنوش های زمستانی

دمنوش زنجبیل: بارزترین خاصیت موجود در زنجبیل ضد درد و التهاب مفاصل و استخوان ها بوده و به همین جهت مصرف آن در روزهای سرد زمستان که استخوانها آسیب پذیرتر هستند بسیار توصیه می شود. همچنین زنجبیل دارای خاصیت های ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد و برای در امان ماندن از بیماری های شایع در فصول سرما مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید می باشد. حال با توجه به اطلاع از خواص مفید زنجبیل، شما را به نوشیدن یک فنجان دمنوش زنجبیل با دارچین، گشنیز، میخک، هل دلژین دعوت می کنیم.

دمنوش پونه: پونه حاوی ترکیبات مفیدی همچون ویتامین A، B، C و D3 می باشد. این گیاه در تسکین علائم بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا موثر بوده و به دلیل دارا بودن خاصیت خلط آوری موجب درمان بیماری های تنفسی و ریوی می شود. مصرف دمنوش پونه همراه با لیمو و عسل در فصول سرد زمستان و پاییز بسیار توصیه می شود.

دمنوش آویشن: استفاده از آویشن در فصل سرما موجب برطرف شدن سرفه، گرفتگی صدا، التهاب لوزه و تنگی نفس ناشی از بیماری هایی مانند برونشیت می باشد. همچنین این گیاه در درمان ناراحتی های گوارشی مانند معده درد، نفخ، قولنج و عفونت های انگلی معده نیز موثر می باشد. آویشن یک ادرارآور طبیعی برای عملکرد بهتر کلیه ها می باشد. اگر میخواهید عوارض بیماری های زمستانی را از خود دور کنید، ما به شما استفاده از دمنوش آویشن با پونه دلژین را توصیه می کنیم.

دمنوش گل گاو زبان: گل گاو زبان دارای منبع غنی از ویتامین C و فلانوئید‌ها می باشد. به همین دلیل مصرف آن در فصول سرما که احتمال بیماری هایی همچون سرماخوردگی شایع است، بسیار توصیه می شود. از گل گاو زبان برای درمان گلودرد، آسم، برونشیت، تب بالا و … استفاده می شود. این محصول دارای خاصیت خلط آور می باشد. همچنین گل گاو زبان حاوی سدیم و پتاسیم بوده و در ادرارآور می باشد، با افزایش تعداد دفعات ادرار موجب خروج عفونت از کلیه ها می گردد. الان که از خواص معجزه آسای گل گاو زبان مطلع شده اید بهتر است دمنوش گل گاو زبان با سنبل الطیب دلژین را امتحان کنید.

دمنوش لیمو عمانی: لیموعمانی حاوی منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد. از این رو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را از ابتلا به بیماری ها حفظ می نماید. این دمنوش در درمان گلودرد، سرماخوردگی و از بین بردن میکروب بدن بسیار موثر می باشد. حال اگر به دنبال یک بمب ویتامین C می باشید ما به شما دمنوش چای ترش با لیمو امانی دلژین را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
منوی اصلی x
X